Påsketur til Tanumstrand 2014.

By on 25. april 2014

I år gikk turen igjen til Tanumstrand som ligger i nærheten av Grebbestad i Sverige.
Vi var 11 stk med stort og smått. 3 dykkere, så det var god plass i båten.
Vi dro alle nedover onsdag før skjærtorsdag i fint vær. Etter å ha innlosjert oss, tok Harald, Nina, Derek og jeg oss en sykkeltur. Etter endt sykkeltur og middag samlet vi oss på hytta til Harald, Nina og Steven.
Torsdagen kom og vi fikk satt båten på vannet og dro ut til St. Skårholmen. Vi var tre dykkere(Harald,Steven,Hans Petter) og to båtmenn(Derek, Håvard).Her var det et fint vegg dykk, med noe fiskeliv, hummer og krabbe. Her er også et lite overheng. Sikten var ca 10 meter og temperaturen lå på 6 grader. Etter endt dykk tok jeg med alle 4 ungene og badet. Her koste vi oss i flere timer da været ute var dårlig med regn og vind. På kvelden samlet vi oss igjen på en av hyttene.
Langfrededag skinte solen så vi tok med oss to flasker og var ute hele dagen. Det første dykket tok vi på Brämskär hvor vi svømte rundet øya fra øst til vest på sørsiden. Sikten var fin her og det var mye liv og fint terreng. Det andre dykket for dagen tok vi på Morö på østsiden. Fin sikt her også, men ikke så mye liv som første dykket. Etter endt dykk var jeg kald, så jeg fikk med 3 unger bort i bassenget, hvor jeg fikk varmet med i badstuen, mens ungene koste seg i vannet og vannsklien.  Etter at middagen var fortært denne kvelden, da var ikke jeg mye tess, men vi samlet oss på en av hytte hadde det hyggelig.
Påskeaften dro vi ut til Sjulsholmen hvor vi dykket på sørsiden. Det var god sikt her og med mye liv.
Etter endt dykk tok Harald, Derek og jeg nok en sykkeltur hvor turen gikk til Fjällbacka.
På kvelden tok vi båten til Grebbestad hvor vi spiste på restauranten Härtigen. Vi spiste biff, pizza og sjømat i hvitløk. Etter middagen dro vi hjem igjen med båten og avsluttet kvelden på hytta til Harald.
Søndagen kom og vi dro ut til Hästerklunken og dykket. Vi hoppet uti og svømte rundt øya.
Her var det fint sikt og mye liv under en kjempestor stein. Mye nakensnegler var det her og.
Etter endt dykk var det bare og få opp båten og ta en velfortjent lunsj på hotellet, hvor vi ble mette og gode før vi satt snuten på vei hjem til Norge.
I løpet av påsken så hadde damene vært og handlet en del på sportshopen, og de hadde også fått seg et par tre sykkelturer..
Vi var veldig heldig med været denne påsken så det var deilig å sitte og slappe av på verandaen etter endt dykk.

Hans Petter

Vintertur til Svalerødkilen

By on 23. mars 2014

Årets vintertur gikk igjen til hytta i Svalerødkilen ved Iddefjorden. Vi var 6stk som dro nedover. 2 båtmenn og 4 dykkere. Jeg satt på med Harald på vei nedover, og etter å ha satt fra oss båten på hytta dro

En hilsen fra Arne Nevra

By on 6. februar 2014

Jeg vil bare informere om at Hvaler-programmet i serien «Norske Naturperler» på NRK1 kommer som nest siste i serien, dvs. søndag 9. februar.Det ble jo ikke så mye undervannsopptak, men dere kan jo glede dere til mye fint OVER

Årsmøte 5 Februar 2014

By on 31. januar 2014

Husk årsmøte 5 Februar kl:19:00 på Holtan. Årsmøte innkalling  2014

Årsfest 8 Februar

Det er nå snart årsfest og den vil være hos jostein og Helene i Drammen. Datoen for festen er 080214 Kl.1900. Jostein har Ca. plass til 10 overnattings gjester hjemme oss seg. Men hvis vi blir mange så må vi

Badet 26/1 kl:11-13

By on 25. januar 2014

Da er det badetid igjen på Sanbekken bad. Ta med badetøy og dykkeflasker og møt opp. Adressen til Sanbekken bad er: Blystadvegen 12 2006 Løvenstad Sanbekkekken bad ligger i Sanbekkhallen. Innkjøring til Sanbekken skole/Sandbekkhalen fra Tiur veien. 26/01-14 kl: 1100-1300.

Ny avis lagt ut 2014-01

By on 11. januar 2014

OSDK-posten-2014-01   Hei alle sammen.  Her kommer årets første avis. Den inneholder årsberetning  for 2013 og innkalling til årsmøte 05. februar, årsfest informasjon og informasjon om vintertur 14-16 mars.

Ny Avis 2013-07 Årets siste

By on 29. november 2013

Avis-2013-07   Les referat og se bilder fra årets julebord og dykkeseminar på Ullevål og husk medlemsmøte 4. Desember på Holtan med Gløgg og pepperkaker.

Julebord 2013

By on 26. november 2013

I år som i fjor var vi på Stortorvets Gjæstgiveri og inntok et godt måltid med både det ene og andre. Vi var 18 stk som møtte opp. De fleste spiste lutefisk, men det ble også fortært pinnekjøtt, reinsdyr og

Dykkeseminaret på Ullevål – Teknisk dykking

By on 19. november 2013

OSDK var godt representeret på dykkeseminaret på Ullevål tirsdag 12. november med ni medlemmer. Kveldens tema omhandlede en litt annen type dykking enn den vi driver med i OSDK, men utrolig spennende likevel.   Seminaret var delt op i tre